Keď Giovanni Papini písal svoju knihu Dante vivo (Dante živý), v snahe poukázať na stálu aktuálnosť diela velikána stredovekej krásnej spisby, netušil, že Dante je živý až moc. Aspoň podľa organizácie s podivným (na Taliansko) menom Gherush 92, ktorá má status zvláštneho poradného orgánu Ekonomickej a sociálnej rady OSN. Hlavne Božská komédia nedá spávať predsedkyni organizácie Valentine Sereniovej, ktorej hlavným koníčkom je, ako to už u mimovládnych súdružiek býva zvykom, boj za krásny nový svet, kde medzi ľuďmi nebudú vôbec žiadne rozdiely, od sociálnych, cez náboženské až po pohlavné. Táto osvietená osoba nás takto, uprostred marca, varuje:
„Mladí ľudia sú štúdiom Božskej komédie bez potrebných filtrov a vysvetlení nútení (sic!) oceňovať dielo, ktoré očierňuje židovský národ a osvojujú si jeho antisemitský obsah.“
Novinám Coriere della Sera ďalej žalovala, že zvrhlý Dante používa na označenie Židov pejoratívny termín „judášski Židia“. To však je len čerešnička na torte, resp. na hore Danteho opovážlivostí. Inde v knihe ohovára Mohameda a islám, či dokonca úbohých homosexuálnych revolucionárov stredovekej morálky, ktorí musia v Dantem popísanom Pekle bez prestania behať pod ohnivým dažďom. Skrátka súdružka má vo veci jasno:
„...obsah Božskej komédie je rasistický, antiislamský a antisemitský. Kniha prispieva, dnes ako aj v minulosti, k šíreniu falošných obvinení, ktoré stáli život milióny ľudí. Žiadame preto, aby bola Božská komédia vymazaná zo zoznamu školských programov ministerstva.“
Takže už sa nám to začína črtať. Ak je Danteho Božská komédia netolerantná, na rozdiel od koránu a talmudu samozrejme, tak potom aká môže byť kniha, ktorá túto tmársku spúšť inšpirovala? Ano, reč je o tej nanajvýš netolerantnej knihe nazývanej Nový zákon, kde sú Židia, pohania ako aj „súložníci mužov“ rôznym spôsobom tupení a osočovaní. Ak treba bojovať proti Božskej komédii, tak o to skôr proti jej podnetu. A už sa nám hneď tie snahy budovateľov krajších zajtrajškov nezdajú také náhodilé. Že to nepôjde? Ale, ale; a kto to začínal rozvodmi a končí pri sodomitských sobášoch?
Či len bolo veselo, keď Cirkev v 19. storočí varovala, že rozvody odštartujú lavínu morálnej degenerácie. Aká degenerácia, prosím vás, pár stredostavovských párov sa rozvedie a je to, dedina a malomesto zostanú neporušené! A už nám zrazu tá dedinka hnije, močovku zo statkov (ktoré zanikli) vystriedala močovka morálna; malomesto sa rozkladá ako rozháraný kocúr zjari prejdený autobusom. Všetko má svoje začiatky a konce. Salámková metóda murárov a budovateľov slávi triumf. Pomaličky, tolerantne až na dno žumpy. A podobne aj s tou fašizoidnou bibliotékou. Pomaličky, bezbolestne... Jedného dňa zistíme, že sv. Ján Evanjelista bol v duchu teórií ctihodného sira Karla Poppera, nepriateľom voľnosti, rovnosti a bratstva, nuž a treba s tým dačo robiť. Súdružka Sereniová už bude vedieť čo.
Vyšlo ako súčasť Fragmentov z doby moru 1/2012.